Fostertravel.pl
  1. Kiedy rozpoczyna się i kończy doba hotelowa?

    Doba hotelowa najczęściej rozpoczyna się ok. godz. 14:00 – 15:00, a kończy w godz. 10:00 – 12:00. Prosimy pamiętać, że w przypadku wcześniejszego przylotu muszą Państwo poczekać na zakwaterowanie do godziny rozpoczęcia doby hotelowej. Analogicznie, przy wylocie popołudniowym lub wieczornym istnieje konieczność opuszczenia pokoju do godz. 10:00 – 12:00.

    Dla Państwa wygody większość hoteli dysponuje pokojami do przechowywania bagażu.

  2. Co to są wycieczki fakultatywne?
    Czy ich ceny są wliczone do kosztów oferty?

    Wycieczki fakultatywne są to wycieczki organizowane w miejscowości wypoczynkowej, obejmujące m.in. zwiedzanie zabytków, poznawanie miejscowych obyczajów, rejsy. Nie są one objęte programem ramowym oferty (opłaty pobiera rezydent w miejscu pobytu). Udział w wycieczkach fakultatywnych jest dobrowolny.

  3. Do kogo mogę zwrócić się o pomoc w trakcie pobytu?

    W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i uwag związanych z wyjazdem należy skontaktować się z rezydentem – osobą odpowiadająca za techniczną organizację pobytu (zakwaterowanie, transport, spotkania informacyjne, pośrednictwo w sprzedaży wycieczek fakultatywnych).

    Rezydent spotyka się z uczestnikami wyjazdu podczas regularnych dyżurów w miejscu ich zakwaterowania (najczęściej 2-3 razy w tygodniu). W razie sytuacji awaryjnych każdy uczestnik ma możliwość telefonicznego skontaktowania się z rezydentem.

    Należy pamiętać, że rezydent nie zawsze jest zakwaterowany w tym samym obiekcie co uczestnicy wycieczki.

  4. Do kogo mogę zwrócić się w przypadku nagłego zdarzenia (wypadku, kradzieży itp.)?

    W takich sytuacjach najlepiej skontaktować się bezpośrednio z lokalną policją, strażą miejską, pogotowiem. W krajach europejskich jest to ogólny numer ratunkowy 112.

    W przypadku nieznajomości języka i obyczajów danego kraju radzimy skontaktować się uprzednio z rezydentem, który w miarę swoich możliwości pomoże Państwu poinformować odpowiednie służby ratownicze o zaistniałym wypadku/kradzieży.

  5. Czy podczas pobytu czekają mnie opłaty dodatkowe?

    Tak, zawsze należy liczyć się z ewentualnymi kosztami dodatkowymi. Należą do nich w szczególności opłaty miejscowe pobierane od osób przebywających najczęściej w miejscowościach o korzystnych warunkach klimatycznych (opłata klimatyczna), w celach wypoczynkowych, turystycznych.

    Ważną kwestią, o której należy pamiętać to dawanie napiwków (kelnerom, pokojówce, lokajowi, który pomoże nam zanieść bagaże do pokoju). W wielu krajach jest to tradycja.

    Wysokość napiwków zależy od Państwa uznania i jakości świadczonych usług.

    Na miejscu mogą Państwo spotkać się z ewentualnymi dopłatami za korzystanie m.in. z pokoju jednoosobowego, telefonu, sejfu, leżaków i parasoli, widoku z okna, bądź z dopłatami za napoje podczas posiłków.

  6. Jak bezpiecznie przechować wartościowe przedmioty i dokumenty podczas wycieczki?

    Niezależnie od miejsca pobytu, radzimy trzymać cenne przedmioty, pieniądze i dokumenty w sejfie (dostępnym w pokoju lub w recepcji). Za przedmioty utracone na terenie obiektu, hotel nie ponosi odpowiedzialności.

  7. Jak powinienem dbać o higienę podczas wyjazdu?

    Biorąc pod uwagę różnorodność flory bakteryjnej w różnych krajach należy zachować szczególną ostrożność przy spożywaniu posiłków, jak również pamiętać o przestrzeganiu higieny, w szczególności piciu wody butelkowanej, myciu warzyw owoców przed spożyciem, wybieraniu napojów bez lodu.

Blisko 60 000 ofert
najlepszych biur podróży
Ponad 35 000 opinii
naszych klientów o hotelach
Gwarancja ceny
u nas zawsze najlepsze ceny
Ponad 201 000 klientów
wyjechało z nami od 1998